• English
  • Georgian
  • Русский

რატომ ისო 9001 ?

ისო 9001 -სერია საერთაშორისო სტანდარტებისა, რომელიც აღწერს მოთხოვნებს საწარმოებისა და  ორგანიზაციების ხარისხის მართვის (მენეჯმენტის) სისტემის მიმართ.  
საერთაშორისო სტანდარტების ისო 9001 -ის სერია შემუშავებულია სტანდარტიზაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის 176 (ТК 176) ტექნიკური კომიტეტის მიერ. სტანდარტებს საფუძვლად უდევს ხარისხის საყოველთაო მართვის (TQM) თეორიის იდეები და დებულებები.
ისო 9001:2015 მოთხოვნების შესაბამისობა ადასტურებს მომწოდებლის სანდოობის გარკვეულ დონეს  და კეთილგანწყობას მისი კომპანიისადმი. თანამედროვე კომპანიების შეხედულებით, ისო 9001: 2015 -ის მოთხოვნებთან შესაბამისობა - ის მინიმალური დონეა, რომელიც იძლევა ბაზარზე შესვლის შესაძლებლობას.
თავად ისო 9001:2015 -ის შესაბამისობის სერტიფიკატი  წარმოადგენს გარეშე, დამოუკიდებელ დადასტურებას სტანდარტების მოთხოვნების მიღწევისა.
მიზანი ისო 9001:2015 სტანდარტებისა არის საწარმოოს პროდუქციის და ხარისხის მართვის სისტემის სტაბილური დოკუმენტირებული ფუნქციონირება.
საწყისი მიმართულება ისო 9000 სტანდარტების სერიისა იყო სორედ კომპანიების ურთიერთობა მომხმარებელ -მომწოდებელს შორის. 2000 წელს ისო 9000 სტანდარტების მესამე ვერსიის მიღებით, მეთი ყურადღება ექცევა ორგანიზაციის უნარს, ყველა დაინტერესებლი მხარის: მესაკუთრეების, თანამშრომლების, საზოგადოების, მომხმარებლების, მომწოდებლების მოთხოვნათა დაკმაყოფილებისა.
დღეისათვის ერთ-ერთ ყველაზე მეტად მოთხოვნილებად ინსტრუმენტს, რომელსაც ენდობა მომხმარებელი, წარმოადგენს საერთაშორისო სტანდარტი ისო 9001:2015  - მოთხოვნებთან შესაბამისობის სერტიფიკაცია.
ისო 9001:2015 -ის ძირითად ცვლილებებს განეკუთვნებიან:

  • სტანდარტის სტრუქტურის შეცვლა;
  • აშკარა მოთხოვნა რისკზე ორიენტირებული აზროვნების შენარჩუნების და გაუმჯობესებისა, მართვისადმი პროცესული მიდგომების გაგების და გამოყენებისა;
  • გაზრდილი ყურადღება დაინტერესებული მხარეების კონტექსტებთან -ორგანიზაციის, მოთხოვნილებებთან და მოლოდინთან მიმართებით;
  • მეტი მოქნილობა ხარისხის მართვის სისტემის დოკუმენტაციასთან დაკავშირებით;
  • მეტი აქცენტები სტანდარტის გამოყენებისა მომსახურებაში;
  • მოთხოვნა -ნათლად განისაზღვროს ხარისხის მართვის სისტემის გამოყენების სფერო;
  • მეტი მოთხოვნები უმაღლესი ხელმძღვანელობის მიმართ;
  • მეტი აქცენტები დაგეგმილი შედეგების მიღწევაზე, მომხმარებელთა კმაყოფილების ასამაღლებლად;
  • მოთხოვნების ნაკლები მინაწერები.